“Pilsoniskā izglītība praksē: IEA ICCS pētījuma rezultātos balstīti mācību materiāli pilsoniskās līdzdalības un sociālo zinību apguvei” – mācību materiāls balstīts IEA ICCS 2022 pētījuma datu analīzes rezultātos, izstrādāts, lai risinātu pilsoniskās izglītības tēmas, kurās Latvijas 8. klašu skolēni uzrādījuši visvājākos rezultātus. Mācību materiālā apkopotas idejas, uzdevumi un stratēģijas, kas ļauj teoriju pārvērst praksē. Visām stundas tēmām sniegta sasaiste ar prasmju caurvijās sasniedzamajiem rādītājiem.

Kam tas domāts? 

7.–9. klašu sociālo zinību skolotājiem, kuri vēlas strādāt ar mūsdienīgu, pētījumos balstītu saturu un attīstīt skolēnu kritisko domāšanu, līdzdalības prasmes un izpratni par demokrātiju.

Kāds ir ieguvums? 

Mācību līdzekļa izveides nolūks ir palīdzēt celt Latvijas skolēnu pilsoniskās izglītības līmeni tēmās, kurās pēc ICCS 2022 pētījuma rezultātiem tās ir viszemākās.

Mācību līdzeklis veidots, lai skolotāji varētu stundās attīstīt skolēnos pilsonisko atbildību, veidot drošu un atvērtu diskusiju vidi, iekļauj aktuālās tēmas par demokrātiju, līdzdalību un kritisko domāšanu, strādā ar datiem balstītu pieeju.

Paldies visiem skolotājiem, kas iedvesmo jauniešus domāt, piedalīties un rīkoties! Tiekamies nākamajā ICCS 2027 pētījumā!

Ziņojums pieejams šeit

Share